T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / GEDİZ - Atatürk Ortaokulu

2.Artificial Intelligence Age (Yapay Zeka Çağı)

9 ülkeden 22 ortaklı proje, dijital vatandaşlık, yapay zeka, dil öğretiminde Stem ve yıllık eTwinning teması ile ilgili olacak. Dijital vatandaşlığı ortaokul dil eğitimine entegre etmek, dijital çağda esastır. Bu yaklaşım, öğrencileri dil yeterliliklerini geliştirirken çevrimiçi dünyada sorumlu ve etik bir şekilde gezinmek için bilgi ve becerilerle donatır. Çevrimiçi güvenlik, gizlilik, siber zorbalık ve bilgi okuryazarlığı gibi konuları ele alarak öğrencilere dijital içeriği eleştirel bir şekilde değerlendirme araçları sağlar

 Dijital vatandaşlığı dahil ederek, öğrenciler sadece daha iyi iletişim ve araştırma becerileri geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda dijital alanda düşünceli, saygılı ve güvenli bir şekilde etkileşim kurmak için dili kullanabilen sorumlu dijital vatandaşlar olurlar. Bu yaklaşım, kendilerini ve diğerlerini çevrimiçi olarak korurken teknolojinin tüm potansiyelinden yararlanmalarını sağlar. STEM'i (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) dil eğitimine dahil etmek, dil becerilerini eleştirel düşünme ve problem çözme yetenekleriyle birleştiren güçlü bir eğitim yaklaşımıdır. Dil sınıflarında STEM kavramlarını tanıtarak, öğrenciler sadece dil yeterliliklerini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda gerçek dünyadaki, disiplinler arası uygulamalara da katılırlar. Bu yaklaşım, öğrencileri STEM'in merkezi bir rol oynadığı bir geleceğe hazırlayarak derin anlayışı ve anlamlı iletişimi teşvik eder. Bilim ve teknoloji için bir merak geliştirir, analitik düşünmeyi geliştirir ve yeniliği teşvik eder. Nihayetinde, dil eğitiminde STEM, öğrencileri hızla gelişen, teknolojik olarak yönlendirilen küresel bir ortamda başarılı olmak için gerekli becerilerle donatır ve hem dilsel hem de STEM okuryazarlığını teşvik eder. Ortaokul dil eğitiminde yapay zeka (AI) araçlarından yararlanmak dönüştürücüdür. Sohbet robotları ve dil işleme yazılımı gibi AI-driven uygulamaları, anında geri bildirim, özel alıştırmalar ve etkileşimli dersler sağlayan kişiselleştirilmiş dil öğrenme desteği sunar. Bu araçlar bireysel öğrenme stillerine uyum sağlayarak katılımı ve elde tutmayı artırır. AI ayrıca eğitimcilere öğrenci ilerlemesini izleme ve öğretimi özelleştirme konusunda yardımcı olur. Ayrıca, AI dil içeriği ve değerlendirmeleri oluşturarak öğrenme sürecini daha dinamik ve verimli hale getirebilir. Yapay zekayı entegre ederek, ortaokul dil eğitimi öğrenci merkezli, uyarlanabilir ve etkili hale gelir ve öğrencileri teknolojik olarak zenginleştirilmiş, veri odaklı ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme ortamında ileri dil becerileriyle donatır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.01.2024 - Güncelleme: 19.01.2024 10:13 - Görüntülenme: 364
  Beğen | 0  kişi beğendi