T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / GEDİZ - Atatürk Ortaokulu

Proje

Ock

9 ülkeden 22 ortaklı proje, dijital vatandaşlık, yapay zeka, dil öğretiminde Stem ve yıllık eTwinning teması ile ilgili olacak. Dijital vatandaşlığı ortaokul dil eğitimine entegre etmek, dijital çağda esastır. Bu yaklaşım, öğrencileri dil yeterliliklerini geliştirirken çevrimiçi dünyada sorumlu ve etik bir şekilde gezinmek için bilgi ve becerilerle donatır. Çevrimiçi güvenlik, gizlilik, siber zorbalık ve bilgi okuryazarlığı gibi konuları ele alarak öğrencilere dijital içeriği eleştirel bir şekilde değerlendirme araçları sağlar

Ock

7 farklı ülkeden 31 ortaklı projede 7-14 yaş arası öğrenciler, dünyanın farklı ülkelerinde Yılbaşı ile ilgili gelenekleri öğrendi, ortak sunum hazırlayıp, şarkı besteledi. Çevrimiçi görüşmelerle farklı kültürlerden farklı sınıf ortamlarına konuk olurken İngilizceşerini geliştirdiler.

Ock

Azerbaycan ve Türkiye ortaklı projemize şöyle bir soru sorarak başladık. ‘Web 2.0 araçlarını eğitimde faydası var?’ Web 2.0 araçları, internet üzerinden paylaşılan, işbirliği ve etkileşim gerektiren, öğrenme süreçlerini zenginleştiren ve geliştiren çeşitli uygulamalar ve platformlardır. Bu eğlenceli araçları derslerimizde kullanarak daha eğlenceli, yaratıcı öğrenme ortamları oluşturmayı hedefliyoruz. Farklı web 2 aracı kulanarak ortak ürünler ortaya koyacağız.

Ock

7 ülkeden 16 ortaklı projemizde ‘iyi oluş ‘ temasını işliyoruz. Eğitim sadece öğrenenlere bilgi ve becerileri öğretmekle ilgili değil, aynı zamanda onlara birey olarak öğrenebilecekleri ve büyüyebilecekleri güvenli ve besleyici ortamlar sağlamakla ilgilidir. Sonuç olarak, öğrencilerin “ve öğretmenlerin” iyiliğine değer veriyoruz. Fiziksel refah, Bilişsel refah, Duygusal refah, Sosyal refah üzerine faaliyetler uygulayan ortak ürünler hazırlamak için işbirliği yapacağız. Öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin büyümesini, boş zaman etkinliklerini, iyimserliğini ve refahını artırmayı hedefliyoruz.

Mrt

Digi citizens (Dijital vatandaşlar)

Ortak: Ebru Apaydın

Bugün çocuklar, ufukları genişleyen, hızla değişen bir dünyada yaşıyorlar.  Teknoloji, onlara yalnızca keyif alacakları yeni deneyimler değil, aynı zamanda "çevrimiçi olmak" olarak bildiğimiz ruhani bir dünyada günlük yaşamlarına yepyeni bir boyut getirdi.  Elbette yetişkinler çevrimiçi hayata katılmakta özgürler ve pek çoğu da katılıyor, ancak pek çoğu teknolojiyi hayatlarına çocuklarla aynı şekilde entegre etmeye hazır değil.  "Dijital yerliler" olarak doğmadılar ve dijital ortamı varoluşlarının doğal, temel ve sorgusuz sualsiz bir boyutu olarak aynı otomatik kabule sahip değiller.

Mrt

From Newbies to All Stars (Çaylaklardan Yıldızlara) 

Ortak:Ebru Apaydın

 Projemiz, farklı yaratıcı ve işbirlikçi etkinliklerle öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kelime kartları, okuma, dinleme, yazma, konuşma, dilbilgisi alanında öğrencilere üretim yaptırmayı hedefliyoruz

Mrt

C-Arct

Kurucu: Ebru Apaydın

Ortak: Hilmi Bayer

Sınıfta yöntemi değiştirmeden aynı şekilde öğretmek her yaşta öğrenmeye engeldir.  Çağımızın gereksinimlerini yakalamak için teknolojik olarak çok yetenekli ve bu ekosistemin içinde doğan öğrencilerimize yeni, ilgi çekici ve motive edici öğrenme ortamları sunmayı hedefliyoruz.  Bu noktada sınıf içerisinde farklı bilgisayar tabanlı eğitici oyunlar ve artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanacağız.  Böylece öğrencilerimiz farklı kültürleri ve öğrenme ortamlarını tanıyarak öğrenmeye, araştırmaya ve üretmeye motive olacaklardır.

Mrt

Yaratıcı düşüncenin harekete geçirilmesinde, bilim tarihi ilişkin sağlam bir bilinç ve derin bir birikim etkili olacaktır. Dolayısıyla bilim tarihinin yeterince anlaşılabilmesi, bilim tarihine katkıda bulunan bütün uygarlıkların çalışmalarının objektif bir biçimde incelenmesine bağlıdır.Buradan hareketle, ortaokulda öğrencilerin hem bilime hem de bilim insanlarına yönelik olumlu bir görüşe sahip olmalarının, onların yaşamının devamındaki fikirlerini ve seçimlerini etkileyeceği söylenebilir. Bu yüzden, ortaokul programlarında bilim insanlarının buluşları,hikâyeleri ve az da olsa icatlarına temel oluşturan hayatlarından kesitlerin yer alması önemlidir.Türk bilim ınsanlarının hayatı araştırmaları ve buluşlarının tanıtılması ve gelecek nesillere aktarılması ve ışık olması için seçtiğimiz öğrencilerin kendi dergilerini hem türkçe hemde ingilizce ıkı dil ile birlikte oluşturarak aynı zamanda kendı seçtikleri bilim insanını kılığına girerek web2 araclarıyla kısa film vıdeo oluşturmak.

Ara

Proje hakkında

THIS IS A PROJECT THAT STUDENTS CAN DESCRIBE THEIR APPEARANCE AND PERSONALITY. BY DINT OF THIS PROJECT, STUDENTS WILL GET THE CHANCE TO TALK ABOUT NOT ONLY THEIR APPEARANCE AND PERSONALITY,BUT ALSO OTHER PEOPLE'S AND FAMILY MEMBER'S APPEARANCE AND PERSONALITY.AT THE SAME TIME, THEY WILL HAVE THE OPPORTUNITY TO LEARN ABOUT DIFFERENT CITIES , COUNTRIES,CULTURES AND THEY WILL BE ABLE TO INTERACT WITH OTHER STUDENTS .

BU PROJE ÖĞRENCİLERİN DIŞ GÖRÜNÜŞ VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİ ANLATTIKLARI BİR PROJEDİR. SADECE KENDİLERİNİ DEĞİL YAKIN ÇEVRESİNDEKİ İNSANLARI DA TANITABİLME İMKANI BULACAKLAR.AYNI ZAMANDA FARKLI ŞEHİRLERİ, ÜLKELERİ VE KÜLTÜRLERİ ÖĞRENME FIRSATI SUNAN BİR PROJEDİR.

Ara

Proje hakkında

Çocuklar dünya üzerinde büyüyen sosyal problemlerden, şiddet ve hoşgörüsüzlükten artan bir şekilde etkilenmektedir. Pek çok ülkede aileler ve eğitimciler toplumsal düzeni tehdit eden bu sorunlardan kurtulmanın yolunun etkili bir değerler eğitiminden geçtiği kanaatindedirler. Sosyal denetim mekanizmalarından en önemlisi olan değerler, toplumsal bütünlüğün ayrılmaz unsurlarındandır. Bireyin hayatında hemen her şey bu değerlere göre algılanır ve yaşamın anlamı bu şekilde öğrenilir. Bu yüzden değerler eğitiminin yapılmasında, eğitim kurumlarına ve öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu projede bazı kök değerleri aylık etkinlikler ile ele alarak öğrencilerimizin aktif öğrenme gerçekleştirerek bu değerleri öğrenip içselleştirmesi ve bu vesileyle milli-manevi değerlerin gelecek nesillere aktarılması planlanmaktadır. Projemiz müdredatlar arası bir projedir, ayrıca eğitim teknolojileri de proje süresince aktif kullanılacaktır.

Ara

Proje hakkında

Müzik, insanoğlunun varlığı ile birlikte var olduğu düşünülen insan hayatının en vazgeçilmez unsurlarından biridir. Müzik sanatı bu süreçte sadece duygu ve hislerimize tercüman olmakla kalmayıp, hayatımızın hemen her alanına tesir edebilecek kadar etkili bir yapıya bürünmüştür. Müziğin gücünü kullanarak öğrencilerimizin bilgilerini kalıcı kılmayı ve öğrencilerimizde pandeminin olumsuz etkilerini azaltmayı, onları girişimci, sorumluluk sahibi yetiştirmeyi amaçlıyor ve hedefliyoruz. Ezgi, söz ve görüntülerle bir özgün bir ortak bir video klip hazırlanmayı hedefliyoruz.

Ara

Proje hakkında

According to the United Nations report, sustainability is expressed as "Humanity has the ability to make development sustainable by meeting daily needs without compromising the ability of nature to respond to the needs of future generations".
Although the environmental meaning comes to mind when "sustainability" is mentioned, this concept actually expresses a holistic perspective that includes ecological, social conditions and economic components.In order to ensure sustainability, these three concepts must be managed in a balanced way.
As role model students, our students will be role models to their peers in protecting our world and natural resources, raising awareness on environmental issues and economic sustainability.Z generation will come together for our future with different activities and do their bests to save our World.

Ara

Proje hakkında

Due to the increasing population, environmental pollution and global warming, our waters, which are the main source of life for living things, are in danger. There is a need for individuals and society who have basic knowledge about water, have a positive attitude towards water and turn it into a way of life, in order to use and protect water, whose importance for life is increasing day by day, and to deliver it to future generations in a sustainable way. With our project, our students will be the conscious water literates of the future. Since all planned activities and events will be held in English, it will also contribute to the foreign language development of the students. Our project covers 12-15 age group students studying in secondary school.

Ara

Proje hakkında

İnsanların bilinçsiz ve bencilce doğa kaynaklarını yok etmesi nedeniyle küresel ısınma ve iklim değişikliği dünyanın en önemli gündem maddesi haline gelmiştir. Projemiz ile öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin yaratıcı fikirlerinden faydalanarak sürdürülebilir bir gelecek için çeşitli alanlarda yaratıcı projeler yapmayı amaçlıyoruz. Projemiz ile öğrencilerimiz, Sürdürülebilir Enerji Kaynakları, Küresel Isınma, Enerji ve Su Kaynaklarının Verimli Kullanılması, Çevrenin Korunması ve Geri Dönüşüm alanlarında ekip çalışması ile yaratıcı ve özgün projeler üreterek küresel ısınma ve iklim değişikliğine karşı ülkesinin geleceğine bir nebze olsun katkı sağlayacaktır.

Eyl

Robotik Kodlayıp geleceği yakalıyoruz

Okulumuz Robotik Kodlama Atölyesi kurulum çalışmaları ve öğrenci eğitimleri Aralık 2019 itibariyle başlamıştı. Covid 19 sebebiyle uzun bir ara öğrencilerimiz eğitimlerden uzak kalmışlardı. Robotik Kodlama Atölyemizde STEM Eğitim robotu mBot ile ilgili eğitimler verilmektedir. mBot, çocukların kullanması ve programlamayı öğrenebilmesi öngörülerek tasarlanmış düşük fiyatlı ve kolay kullanıma sahip bir robot kitidir. Basit bir şekilde blok programlama mantığı ile kolayca programlayabilir, üzerine ekstra donanımlar ekleyerek yalnızca hayal gücünüzle sınırlı farklı özellikler katabilirsiniz.

Cihazın 2.4GHz bağlantısı sayesinde sınıf ve atölye gibi ortamlarda sinyaller birbirine karışmadan bilgisayarınızdan mBlock uygulaması ile kolayca kablosuz olarak programlayabilirsiniz. Kutu içerisinde yer alan USB dongle'ı bilgisayarınıza taktığınızda tıpkı kablosuz klavye/fare gibi kolay bir şekilde kurulum sağlanır ve mBot sorunsuzca kullanılabilir. Ayrıca arzu ettiğiniz zaman mBot Bluetooth Modülü satın alarak 2.4GHz özellikli mBot'unuza Bluetooth bağlantı yeteneği kazandırabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Arduino eğitim setleri ile öğrencilerimiz Arduino bir G/Ç kartı ve Processing/Wiring dilinin bir uygulamasını içeren geliştirme ortamından oluşan bir fiziksel programlama platformunun eğitimini almaktadırlar. Arduino tek başına çalışan interaktif nesneler geliştirmek için kullanılabileceği gibi bilgisayar üzerinde çalışan yazılımlara da bağlanabilir.

"Robotik kodlama alanında amacımız var olan robot kidlerini kullanıp bırakmak değil , daha iyisini tasarlayabilecek ve kodlayabilecek bilgi düzeyine ulaşmaktır." diyerek yola çıktığımız bu yolculukta, asıl amacımızın sadece tüketmek değil, ileriye dönük olarak yeni teknolojileri üretebilmek için çalışmaktır.